Kiállítások

-
Mezők törlése

Jelenlegi

Dátum: 2019. december. 07. - 2020. április. 01.
Helyszín: KOGART Kiállítások Tihany, Tihany

Archívum

Dátum: 2019. szeptember. 21. - 2019. november. 24.
Helyszín: KOGART Kiállítások Tihany, Tihany

Megfáradva, méretes orrcimpáin mélyeket fújtatva cammog súlyos léptekkel Dürer rinocérosza, a meg- testesült grafika Budapest utcáin. Nem találja a helyét. Nem találja az idejét. Unalmában elfekszik a körtéren, elállva a villamost, a jó polgárok pedig kikerülik – sietnek a dolgukra, ez így természetes. Még szerencse, hogy a várost úgy tervezték, hogy elférjenek benne ekkora csodák

Dátum: 2019. július. 20. - 2019. november. 10.
Helyszín: Halász-Kastély Kápolnásnyék, Székesfehérvár

Mint minden jelentős magángyűjtemény, a Kovács Gábor Gyűjtemény is határozott karakterrel bír. A mecénás több mint két évtizede vásárol műalkotásokat azzal a céllal, hogy létrehozzon egy, az újkori magyar festészet történetét méltón képviselő gyűjteményt.

Dátum: 2019. június. 22. - 2019. szeptember. 28.
Helyszín: Miskolci Galéria Városi Művészeti Múzeum, Miskolc

Nagyszabású kiállítás Szalay Lajos grafikáiból, a művész születésének 110. évfordulója alkalmából. 

Dátum: 2019. június. 11. - 2019. július. 14.
Helyszín: Macao Contemporary Art Center, Makaó, Kína

 

Péreli Zsuzsa egész életművét oldott festőiség jellemzi. Festőpaletta helyett azonban több száz spulni színes fonallal hozza létre mozgalmas falikárpitjait. Látásmódja is a festőé, hiszen szövés közben nem használ előrajzolt vázlatot, hanem fejben őrzi a képet, mialatt megvalósítja szövőszékén.

Dátum: 2019. május. 08. - 2019. augusztus. 30.
Helyszín: KOGART Ház, Budapest

Csernus Tibor 90-es években Párizsban festett városi jelenetein – szemben a korábbi nappali utcaképekkel – elsősorban a bárok, kávéházak környékének éjszakai élete köszön vissza. A napfényt felváltják a villanylámpák és neonok kísérteties fényei, a turisták és járókelők helyett utcalányok, züllött bohémek, rosszarcú figurák bukkannak elő a homályos sarkokból, árnyékos kapualjakból, mintha csak egy film noir szereplői lennének. Az átmenetet valószínűleg az expresszív félhomályban tartott, izzadtságszagú boksztermi jelenetek képviselik. A sötét háttérből agresszíven előugró fényes ringben még üresen is érezni az erőszak rezgéseit.