Dátum: 2016. augusztus. 12. - 2016. szeptember. 18.
Helyszín: Kolozsvári Művészeti Múzeum, Kolozsvár, Románia
Az ideális táj a 19. századi magyar festészetben
Id. Markó Károly (1793–1860) művészetét a klasszicizmus és a romantika irányzatai alakították: művészetfelfogását egyaránt jellemezte az antik kor eszményeihez való visszanyúlás és a művészegyéniség belső világának feltárása.
Dátum: 2016. július. 21. - 2016. október. 09.
Helyszín: KOGART Kiállítások Tihany, Tihany
A Kovács Gábor Művészeti Alapítvány ezen a kiállításon Gulácsy Lajos (1882-1932) festőművész életművének egy intimebb oldalát kívánja bemutatni. A kamaratárlat munkásságának olyan jellegzetes témáira és motívumaira fókuszál, mint a kertek, a középkori, reneszánsz és rokokó jelenetek, a női portrék, valamint a szerepjátékos önarcképek és Na’Conxypan mesevilága. A varázslatos hangulatú helyszín, Tihany különösen alkalmas Gulácsy poétikus világának megidézéséhez ódon, középkori falaival, kanyargós utcáival, ég és víz között lebegő panorámájával, visszhangot verő barlangjaival és csendjével.
Dátum: 2016. július. 06. - 2016. október. 10.
Helyszín: Sopronbánfalvi Pálos-Karmelita Kolostor, Sopronbánfalva
A Kovács Gábor Művészeti Alapítvány jelenlegi, a kortárs művészeti kiállítások sorába tartozó tárlata az absztrakt (expresszionizmus) területéről, Csernus Tibor alkotófolyamatainak megjelenítésén keresztül kalauzolja el a nézőket a festő sajátos realizmusa és naturalizmusa horizontjára.
Dátum: 2016. május. 22. - 2016. július. 31.
Helyszín: Tornyai János Múzeum és Közművelődési Központ, Hódmezővásárhely
Május 22-től a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány alapítójának, Kovács Gábornak közel 400 darabos, a magyar festészet történetét a 18. század elejétől a 20. század közepéig átfogó gyűjteményéből több mint 100 mű látható a hódmezővásárhelyi Tornyai János Műzeumban.
Dátum: 2016. május. 22. - 2016. szeptember. 01.
Helyszín: Isztambuli Magyar Intézet, Isztambul, Törökország
A művészet belső fejlődésének és a társadalommal összhangban történő alakulásának természetes következménye volt, hogy a 20. század elején egyes progresszív alkotók, lemondva a valóság tárgyi motívumairól, csak formák és színek segítségével kívánták gondolataikat vagy érzéseiket kifejezni.